Zona de zsírégetés, Zsírégető zóna: tényleg létezik?

zona de zsírégetés
  1. Súlycsökkenés abq nm
  2. Zsírégető zóna: ennyi legyen a pulzusod, miközben futsz - Fogyókúra | Femina

Aki valaha is edzett már, az biztosan találkozott a zsírégető zóna fogalmával, de arról már ritkábban esik szó, miért is ideális ez a pulzustartomány a zsírégetéshez, és mi történik a testedben, ha kilépsz belőle. A pulzus segíthet lemérni az edzés intenzitását.

zona de zsírégetés sara rue fogyás Jenny Craig

A nyugalmi ritmus között van, de ez megugrik a mozgás, fizikai igénybevétel során. Minél intenzívebb az edzés, annál magasabbra szökik a pulzus.

zona de zsírégetés fogyhatok hipoglikémiával

Mi az a zsírégető tartomány? A zsírégető zóna az a tartomány, melyben a szervezet már zona de zsírégetés saját energiatartalékait éli fel, ez pedig zsírveszteséghez vezet. A maximális szívritmust úgy tudod megállapítani, hogy kivonod ból a korodat.

zona de zsírégetés mennyi ideig fogyjon 5 kiló zsír

Tehát egy 30 éves nő maximális szívritmusa lesz, egy 40 évesé pedig Egy 30 éves nő esetében ezegy 40 éves nő esetében pedig Ha szeretnél ideális mennyiségű zsírt égetni, figyelned kell a pulzusodat. Ezt megteheted bármilyen pulzusmérő eszköz vagy okosóra segítségével, és a legtöbb futógépnek is van beépített pulzusmérője. Ez az az intenzitás, aminek során még nem okoz gondot beszélgetni, tehát, ha nincs nálad mérőeszköz, nagyjából ez alapján is be tudod lőni az ideális teljesítményt.

Anaerob interval

Baj, ha átléped a zsírégető tartományt? Minél magasabb a pulzusszámod, a szervezeted annál inkább fordul a szénhidrátokhoz energiáért a zsírtartalékok helyett. Ilyenkor tehát nemcsak a zsírpárnákat égeted, hanem a nap során elfogyasztott kalóriákat is. Azonban minél intenzívebb az edzés, annál több energiát használ fel a tested, így hiába származik az elégetett energia nagyobb hányada szénhidrátokból, zsírból is több fogy.

zona de zsírégetés hogy otthon elveszítse a comb zsírját

Ráadásul, amit elégetsz, az nem is rakódik le. Egy intenzívebb edzés során rövidebb idő alatt több zsírt emészt fel a szervezeted, mint egy zsírégető zónában eltöltött hosszabb, zona de zsírégetés kevésbé megterhelő edzés alatt. Tehát nem, egyáltalán nem baj, ha elhagyod a zónát.

Edzéstartás közben elég nehéz mindenkinek elmagyaráznom ezeket a biokémiai folyamatokat, csak leegyszerűsítve, nagy vonalakban tudom olyankor felvázolni, hogy is van ez. Cikkemben ennél jóval részletesebben, mégsem túl bonyolultan válaszolok e kérdéskörre. A maximális pulzus valódi értéke csak maximális terhelést jelentő tesztekkel mutatható ki, azonban ez kizárólag sportolóknak ajánlott. Létezik egy egyszerű becslés: életkor. Tehát pl.

Lásd még