Megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

Sikeres fogyókúra: így csináld, hogy működjön

A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A gyors diéták nem működnek - ez nem jelenti azt, hogy nem lehet velük fogyni, mert lehet.

Széles körben elterjedt tévhit, hogy a zsírleadás legjobb módja, ha egyszerűen kevesebbet eszel, ezt azonban nagyon nehéz megállni, hiszen koplalásnak érzi a szervezet.

Csakhogy a gyors diétákkal leadott kilók mind visszajönnek. Ezt nevezik jojóeffektusnak.

Paleolit étrend, paleolit táplálkozás, fogyás, gyógyulás, akne mentesség Hogyan készítsünk gondolkodásmódot a fogyáshoz. Ne habozzon, magozzon! Hogyan készítsünk"átlagos"autót többet Hogyan készítsünk"átlagos"autót többet lépés: Értsd meg, hogy minden autó valami különlegesé válhat.

Ahhoz, hogy tartósan és sikeresen csökkenthesd a súlyodat, és elkerülhesd a jojózást, egy másik megközelítésre van szükség. Mi is maga a jojóeffektus?

megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

Ez alatt a gyors fogyás utáni gyors visszahízást értjük, amelynek egyfelől az az oka, hogy a célsúly elérése után a diétázó visszaáll a korábbi étrendjére, másfelől az, hogy az extrém kalóriamegszorítás miatt a szervezet "éhező módba kapcsol", vagyis úgy érzékeli, hogy nem kap elég tápanyagot, ezért a bevitt ételből többet raktároz el zsír formájában, és lelassítja az anyagcserét.

Ha emellett a fogyókúrázó visszatér a korábbi étkezési szokásaihoz, amelyek miatt meghízott, könnyű megérteni, hogy lehet, hogy minden leadott kiló pillanatok alatt visszajön, sőt, a hízás még megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz is tovább folytatódik. Hogy lehet kiküszöbölni a jojózást?

megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

A tartós fogyás alapja a kalóriadeficit, de nem mindegy, hogy mennyi kalóriadeficit. Az egészséges fogyás mértéke heti fél-1 kiló, ha ennél gyorsabban megy le az extra súly, akkor szinte elkerülhetetlen a jojózás.

megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

Ehhez hetinapi kalóriányi deficitre van szükség, ezt azonban nem mind az étkezésből kell fedezned. Sőt, az a legideálisabb, ha nagyjából az egyharmadát mozgásból állod.

megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

Az viszont már ezekből az arányokból is látszik, hogy bár a mozgás tagadhatatlanul fontos az anyagcsere rendes működéséhez és a vércukorszint rendben tartásához, a fogyás sikere a táplálkozáson áll vagy bukik. Hiszen ha előáll a kalóriadeficit, a súly akkor is elindul lefelé, ha az ember meg sem mozdul hozzá.

Ez alapján sokan gondolják azt, hogy egy kicsit jobban meghúzzák megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz napi kalóriabevitelt - nem sokkal, tényleg csak egy kicsit! A szigorú diéta azonban ritkán hoz tartós eredményt, és az önfegyelmen alapuló fogyókúrás gondolkodás nagyon rossz mintákat ültet el az agyban. Ha szigorú fegyelmet igényel, hogy ne együnk, akkor az étel nyilván valami olyan dolog, amire szörnyen vágyunk, mégsem kaphatjuk meg, innen pedig egyenes az út az ételfüggőség és az étkezési zavarok világába.

Hatályos:

A tartós fogyáshoz elengedhetetlen, hogy az ember átprogramozza az agyát, és reálisan közelítse meg a fogyást, ne akarjon többet és gyorsabban fogyni, mint az egészséges, és akkor könnyen elkerülheti a jojózást. Ebben a hozzáállásváltásban segít például az intuitív étkezés is, melynek egyik alapelve éppen az, hogy el kell utasítani a fogyókúrás mentalitást, hiszen ami tilos, arra csak jobban vágyunk, helyette ésszerű, új étrendet kell kialakítani.

megfelelő gondolkodásmód a fogyáshoz

Lásd még