Hogyan lehet karcsúsítani a csülköket,

Osso bucco | Receptek | gasztroABC

Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről Még az ünnep előtt állunk, főnek a sonkák, sülnek a kalácsok, a csülkök és a kenyerek.

Ez így van jól. Néhány fontosabb tudnivalót szeretnék időnként beszúrni a szelektív étkezésről szóló receptsorozatomba. Segítségül, hogy minél hamarabb eredménnyel járjunk. Idővel minden fontosabb sarokpontot kielemzek, ugyanis nem szeretnék hosszas felsorolásokba bocsátkozni egy-egy bejegyzésben.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Most következzen 10, a fontosabbak közül, hogy megkönnyítsem a kezdeti lépéseket a helyes, szelektív táplálkozással kapcsolatban. Négy héten át érdemes kivonni a magas szénhidráttartalmú ételeket az étkezésünkből. Ugyanakkor semmiképpen ne étkezzünk 3 óránál gyakrabban, vagy napi 3 étkezésnél kevesebbszer.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Hagyjuk, hogy az előzőleg elfogyasztott ételt meg tudjuk teljes egészében emészteni. Ne nassoljunk, inkább váltsunk ki egyes — köztes - étkezéseket mondjuk csak gyümölccsel vagy joghurttal.

Vagy egy szelet sonkával vagy kockasajttal.

A KULTIKUS ÉTEL – CSÜLÖK

A gyümölcs nem a semleges, hanem a fehérje dús alapanyagok közé sorolt szelektív étkezési szempontból. Azért mert egészséges a fogyasztása, éppúgy be kell tartanunk minden olyan szempontot, mint bármely más, fehérje alapú étel vagy alapanyag esetében. Tehát csak semleges alapanyagokkal házasíthatjuk. Együnk tízóraira vagy uzsonnára csak gyümölcsöt, de ne egy főétkezés után desszertnek, vagy fél órával az étkezést követően.

Kéthetente, havonta tarthatunk egy-egy gyümölcsnapot. Könnyebben válunk meg a súlyfölöslegtől, illetve kevésbé gyarapszunk súlyban, ha több fehérje alapú ételt fogyasztunk. A sok fehérje savasít, így egy-egy gyümölcsnappal, lúgosítással, kiegyensúlyozhatjuk a szervezetünk Hogyan lehet karcsúsítani a csülköket értékét.

A fokhagyma is lúgosít, ezt pusztán csak azért említem, mert diétás érendemben állandó, kedves vendég. Ezért is. Igyunk sok folyadékot. Azaz vizet. Tapasztalatom, hogy az ízesített vizekből többet bírok meginni.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Szénhidrát alapú étkezéshez a vízen kívül teát, fehérje alapú étkezéshez pedig a vízen kívül gyümölcslevet igyunk. Csavarjunk kevés friss citromot vagy lime-ot az ásványvízbe, számomra ez a legkellemesebb üdítőital.

Italok tekintetében is célszerű szelektíven fogyasztanunk. Fehérje alapú ételekhez: víz, gyógy és gyümölcsteák, zöldség és gyümölcslevek, kávé, feketetea, bor, almabor, habzóbor, pezsgő illik. A tömény italok pedig a kalóriamennyiségük miatt kerülendőek.

Vagyis mértékkel fogyasszuk, ami egyébként is igaz. Reggelire választhatunk, hogy szénhidrát vagy fehérje alapú ételt hogyan lehet karcsúsítani a csülköket fogyasztani.

A húst 3 ujjnyi darabokra vágjuk és az olajban szép pirosra sütjük. A feldarabolt hagymát meg póréhagymát a visszamaradt pecsenyeléhez adjuk, és gyakran megkeverve megpároljuk. A fokhagymával még egy percig a tűzön hagyjuk, majd a húst, az összevagdalt paradicsomot, padlizsánt beleforgatjuk.

Ebédre fehérje, vacsorára szénhidrát alapú ételt válasszunk, ha csak lehet. Amikor kifejezetten karcsúsító céllal diétázom szelektíven, akkor nem minden nap iktatok be szénhidrát alapú ételt az étrendembe. Ugyanakkor érdemes ezt normálisan kezelni, ugyanis a szénhidrát hosszú időre történő kivonása az étrendünkből káros hatásokkal, energiavesztéssel, koncentrációs problémákkal járhat.

Ha ezeket a tüneteket tablettákkal próbáljuk pótolni normális táplálkozás helyett, akkor inkább ne diétázzunk.

Osso bucco

Ne csapjuk be magunkat pusztán azért, mert ezek manapság divatos fogások. Az egészségünket és a pénzünket ne herdáljuk el rá, fölöslegesen. Itt a jó idő! Sétáljunk egy-egy megállóval szálljunk le korábban a buszról, vagy parkoljunk távolabbkertészkedjünk, lépcsőzzünk kerüljük a liftetazaz mozogjunk sokat.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Vegyünk egy biciklit, a mai benzinárak mellett csak jól járhatunk. Biotek fogyás és spórolunk is egyben. Természetesen intenzívebben is edzhetünk, ez szabadon választott. De csak annyit, hogy maradjon időnk a családunkra és a gyerekeinkre is. Sajnos nekem az a mp roham fogyás, ha egy nő elkezd karcsúsítani, akkor mindent alávet ennek.

A vizet forraljuk fel, tegyük bele a kívánt ízesítőanyagokat és fűszereket. Gyakorlatilag készítünk a páchoz egy fűszerteát. Hűtsük vissza 20 fok alá majd keverjük bele a sót. A legjobb, ha a vizet részben helyettesítjük sörrel. Milyen fűszereket és ízesítőket használjunk?

A család is sovány kosztra kerül és el kell szenvednie, hogy hosszú órákat nélkülözi a családanyát, azzal a felhanggal, hogy ez jár neki. A másik véglet pedig az, hogy el sem kezdi, mert akkor magának másképpen kell főznie, illetve őrült edzésekbe kezdenie.

Szerintem itt is jobb az arany középút.

Étkezzünk összehangoltan a családdal, és minél többet mozogjunk velük együtt! Vonjuk ki a kész és félkész termékeket az étrendünkből. Főzzünk és táplálkozzunk friss, egyszerű alapanyagokból.

Kerüljük a liszt, a cukor, a krumpli és a rizs nagymennyiségű felhasználását.

Én nem vagyok édesítőszer párti, kevés mézzel, nádcukorral váltom ki a használatát. Együnk kevés édességet. Túlnyomóan az édességek, sütemények túlzott fogyasztása vezet az elhízáshoz.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Manapság divatos kerülni a zsírokat, olajokat, zsíros sajtokat, a húst, de az édesség korlátlanul fogy. Kényeztessük magunkat egy-egy kocka elsőrangú, kiváló minőségű csokoládéval, legalábbis én ezt teszem. Az édességekre, süteményekre szolgálok majd a jövőben jó tanácsokkal. Ugyanis semmit nem célszerű egészen kivonnunk az étrendünkből, csak okosan súlyoznunk szükséges ezeket. Az egész tojás a fehérje dús alapanyagok közé sorolható.

Szétválasztva viszont számtalan módon beépíthető az étrendünkbe. A főtt tojássárgája számtalan szénhidrát dús alapanyaggal kombinálva alkot egy-egy nagyszerű ételt.

Igyekszem sok tojásos ételt bemutatni, ugyanis nagyszerű fogás és alapanyag a szelektív étkezésben a zöldségek mellett, melyek nagy része bármilyen ételhez felhasználható. Fixa ideám, hogy egy hétköznapi diéta nem kell, hogy csak főtt csirkemellből és zöldsalátából álljon napról, napra.

Éppúgy, mint a teljes tej és tejtermékek. A hogyan lehet karcsúsítani a csülköket tej és tejtermékek azok már fehérje dús alapanyagok. Érdemes odafigyelni erre, és nem pusztán az után menni, hogy ha light, azaz zsírszegény egy tejtermék, akkor már diétás így egészségesebb.

Sokkal inkább arra, hogy egy tejtermék annál értékesebb, minél teljesebb, tehát minél kevesebb szétválasztáson esik át. A teljes tejtermékek fogyasztása bármilyen alapanyaggal együtt lehetséges, míg a sovány tejtermékeket csak a fehérje alapú ételekhez használhatjuk fel. Kisebb mennyiségű teljes értékű tejtermék felhasználásával szerintem mind élvezetben, mind végeredményben messzebbre jutunk.

Ráadásul a patinás sajtokból valljuk be, nem látunk zsírszegény változatokat. Ennek éppen ilyen okai vannak, melyeket föntebb felfestettem.

Újra kihangsúlyoznám azt, hogy táplálkozzunk természetesen, de mértékkel. Még néhány ételt bemutatok, melyeket már hogyan lehet karcsúsítani a csülköket el is fogyasztottam a diéta folyamán, majd napi étrend ajánlatokat is tervezek összeállítani, ha valaki menüajánlatra is kíváncsi volna.

Továbbra is csak biztatni tudok mindenkit, hogy táplálkozzon normálisan, mértékkel, egészségesen, és fejelje meg azzal, hogy szelektíven. Eddigi bejegyzéseimet szelektív étkezés témában itt gyűjtöm.

hogyan lehet karcsúsítani a csülköket

Lásd még