Fogyasszon csak gabonaféléket

Fogyassz gluténmentes gabonákat és a tested meg fogja köszönni neked

Megszabadulna a súlyfeleslegtől? Ez a helyes fehérje-szénhidrát arány

Zsiradékok állati eredetű zsírok és növényi olajok Megfelelő mennyiségű, minőségű zsiradékra szüksége van a szervezetnek, hiszen többek között nélkülözhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásá-hoz, a hormonok képzéséhez, hozzájárul a testhőmérséklet állandó szinten tar-tásához, és energiát biztosít a szervezet számára.

A zsiradékhoz egyrészt a főzéshez, fogyasszon csak gabonaféléket szendvicskészítéshez használatos, illet-ve az élelmiszerekben lévő látható és rejtett zsiradékokkal jutunk hozzá.

  1. Gabonafélék A teljes kiőrlésű gabonafélék csökkenthetik a szívroham kockázatát Egy hosszútávú vizsgálat eredményei szerint ritkábban kapnak szívrohamot azok a férfiak, akik rendszeresen fogyasztanak teljes kiőrlésű gabonafélékből készített ételeket.
  2. Az OKOSTÁNYÉR® nevű kezdeményezésben kifejezetten a magyar lakosság sajátosságaira és ízlésére szabták az ajánlásokat és a projekt során fontos cél volt, hogy a táplálkozási tanácsokat közérthető formában fogalmazzák meg.
  3. Karcsúsított achilles-ín

A zsiradékokat csoportosíthatjuk eredetük és összetételük alapján. A növényi eredetű zsiradékok élettani szempontból kedvezőbbek, ezért fontos, hogy na-gyobb arányt képviseljenek az étrendben, az állatival szemben.

A zsírokat különböző zsírsavak alkotják, amelyeknek más-más élettani szere-pük van. Vannak telített, valamint egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak. A telített zsírsavak főként állati eredetűek, a húsban és a húskészítményekben, a tejben és a tejtermékekben, míg a telítetlen zsírsavak inkább a növényi olajokban, margarinokban és tengeri halakban találhatók.

A telítetlen zsírsavaknak a napi zsírszükséglet kétharmadát kell biztosítaniuk. Táplálkozás-élettani szempontból a többszörösen telítetlen zsírsavak közül kiemelt figyelmet kell szentelni az omega-3 n-3 és az omega-6 n-6 zsírsavaknak, amelyek fogyasszon csak gabonaféléket a szervezet működéséhez.

Ezeket a zsírsavakat növényi olajok és margarin változatos felhasználásával, és fogyasszon csak gabonaféléket szeri tengerihal-fogyasztással lehet fedezni.

fogyasszon csak gabonaféléket

A zsiradékok, különösen a növényi olajok, margarinok fontos forrásai az E- vitaminnak, és egyes zsiradékoknak számottevő a D- és A-vitamin-tartalma is. Koleszterint kizárólag az állati eredetű élelmiszerek tartalmaznak. Ide tartoznak pl. Só és sózás A sóra szüksége van a szervezetnek, de túlzott bevitele növeli bizonyos megbetegedések kialakulásának kockázatát, fokozhatja a kalciumvesztést a csontokból, így növelve a csontritkulás kialakulásának kockázatát, illetve hozzájárul-hat a magas vérnyomás kialakulásához.

Ha egészségesen szeretnél étkezni, a gabonaféléket ne hagyd ki!

Túlzott bevitele különösen kedvezőtlen — főleg a vizenyő kialakulására hajlamos kismamák esetében —, ha hiányos kálium- és magnéziumbevitellel társul. Az egészség megőrzése szempontjából naponta g nátrium bevitelére lenne szükség, amelyet g konyhasó fogyasztásával tudunk fedezni. Kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás esetén az étrendünk sózás nélkül is tartalmaz ennyit, de egyes vizsgálatok fogyás növekedés ldl mutatják, hogy fogyasszon csak gabonaféléket jóval többet fogyasztunk.

Az egészséges táplálkozás alapjai–a tápanyagok ismertetése és szerepe, a táplálkozási piramis (1-2o)

A túlzott sóbevitel kb. Édességek, cukor Az édes ízt szinte mindenki szereti és sok kismama a várandósság alatt még inkább kedveli. Az sütemények, édességek közös jellemzője a magas szénhidráttartalom, s a többségüknek a zsírtartalma is magas.

fogyasszon csak gabonaféléket

A megfelelő tápanyag-ellátottság érdekében fokozottan kell ügyelni a mértékletességre a cukortartalmú ételek, italok fogyasztásában. Várandósság alatt a túlzott fogyasztásuk hozzájárulhat a kívánatosnál nagyobb mértékű súlygyarapodáshoz. Ha már súlyfelesleg áll fenn a várandósság kezdetén, akkor ajánlott kerülni a cukortartalmú édességek, italok, illetve a magas cukor- és zsírtartalmú sütemények fogyasztását.

fogyasszon csak gabonaféléket

Ha lehet, olyan terméket válasszon, amelynek kisebb a cukortartalma! Folyadékok A szervezet zavartalan működéséhez a folyadékfelvétel ételek, italok útján és a folyadékleadás vizelet- székletürítés, párolgás, légzés egyensúlyára van szükség.

Fogyassz gluténmentes gabonákat és a tested meg fogja köszönni neked

Ezt az egyensúlyi állapotot fogyasszon csak gabonaféléket tényezők is befolyásolják, például a fizikai aktivitás, az éghajlat, a külső hőmérséklet, a szaunázás, a láz, a hasmenés és a hányás. Ha felborul a folyadékháztartás egyensúlya, csökken mind a fizikai, mind a szellemi teljesítőképesség.

Az étrend minősége jelentősen hozzájárul aktuális egészségi állapotukhoz pl.

A kismamáknál, főleg az utolsó hónapokban, fokozott a vízvisszatartás, ezért fontos figyelemmel kísérni a vízháztartás változásait. Ha a várandós anyukának nincsenek ödémás tünetei vizesedés, fogyáshoz használt természetes gyógynövények a lábonnem kell a fogyasszon csak gabonaféléket korlátozni. A vízháztartást nagymértékben befolyásolja a szervezetbe jutó konyhasó mennyisége, mivel a konyhasó vízvisszatartó hatású, valamint a koffein is, amely fokozza a víz kiürítését a szervezetből.

Fogyassz gluténmentes gabonákat és a tested meg fogja köszönni neked

A fogyasszon csak gabonaféléket folyadékigényt főleg italokból elégítjük ki, de egyes táplálékok is jelentős mennyiségű vizet tartalmaznak gyümölcsök, zöldségek, savanyított tej-termékek, levesek, mártások, főzelékek.

Ennek fedezésére az italok fogyasszon csak gabonaféléket legalkalmasabb a jó minőségű víz és ásványvíz, a natúr vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcs- és zöldséglé, a natúr gyümölcstea.

fogyasszon csak gabonaféléket

Ezenkívül számos fontos vitamin és ásványi anyag forrása. Forrás: Táplálkozási ajánlások várandós és szoptató anyáknak Országos Egészségfejlesztési Intézet.

Fitnesz — Az egészséges táplálkozásból vétek lenne kihagyni a gabonaféléket, hiszen rengeteg vitaminnal, ásványi anyaggal és energiával képesek ellátni szervezetünket. Még az ellenálló képességünket is képesek megnövelni, illetve mind a szellemi, fogyasszon csak gabonaféléket a fizikai teljesítményünk növelésében is szerepet játszanak. A gabonafélék fogyasztásával szénhidrátot és fehérjét is beviszünk a szervezetünkbe, és azért is olyan egészségesek, mivel kevés zsírtartalommal bírnak, ellenben magas a rosttartalmuk, amely az egészséges bélműködést segítik elő. A különféle gabonák nem csupán energiát és életerőt képesek nekünk kölcsönözni, de sok betegség megelőzésében is szerepet játszanak, mint például emésztőrendszeri megbetegedések, szív- és érrendszeri megbetegedések vagy cukorbetegség.

Lásd még