Az anyagcsere növeli a fogyást, Az anyagcsere serkentésének 4 egyszerű módja

Hizlaló és hatékony fogyókúrák | Zöldház
  • A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el Minden bizonnyal hallottál már olyat, hogy valaki a lassú anyagcseréjét hibáztatja azért, mert nem tud lefogyni, míg mások az anyagcseréjük felpörgetésével próbálkoznak, hogy azzal gyorsabb súlyvesztést érjenek el.
  • Hizlaló és hatékony fogyókúrák | Zöldház
  • Fogyás mérsékelt hiány

Azonban számos gyakori életmódhiba lassíthatja az anyagcserét. Rendszeresen ezek az anyagcsere növeli a fogyást szokások megnehezíthetik a fogyást — és még inkább hajlamosak leszünk a jövőben  arra, hogy túlsúlyosak legyünk.

Nem csak a fogyás miatt: így érdemes felpörgetni az anyagcseréd

Íme  a 6 életmódhiba, ami lassíthatja az anyagcserét. Túl kevés kalóriát viszünk be az étkezéssel Ha túl kevés kalória bevitele az anyagcsere jelentős csökkenését okozhatja.

Csuth Ágnes, családorvos A megfelelően működő anyagcsere valamennyi testi sejtet ellát mindennel, amire szüksége van, a salakanyagokat kiűzi a testből, lassan, de biztosan leépíti a fölösleges kilókat és a könnyedség érzését hagyja hátra. Az anyagcseréje azonban csak akkor tud megfelelően működni, ha megteremti számára a szükséges feltételeket és helyesen táplálkozik. A következőkben 4 tippet adunk, hogy segítségükkel fokozhassa anyagcseréjét, és hogy a lelassult folyamatokat felgyorsíthassa. Mi is az tulajdonképpen?

Ha drasztikusan csökkenti a kalóriabevitelt, a test érzékeli, hogy kevés kalóriát kap, és védekezésképpen csökkenti  azt a sebességet, amellyel kalóriát éget. Szervezetünk egy túlélő mechanizmus. A sovány és a túlsúlyos embereken végzatt ellenőrzött tanulmányok megerősítik, hogy a napi kevesebb mint kalória fogyasztása jelentős hatással lehet az anyagcsere-sebességére 12345.

az anyagcsere növeli a fogyást

A legtöbb tanulmány a nyugalmi anyagcserét vizsgálja, ami a pihenés alatt égett kalóriák száma. Néhány vizsgálat azonban méri a pihenés és az aktivitás során égett kalóriákat 24 órán keresztül, ami a teljes napi energiafelhasználást jelenti. Egy vizsgálatban, amikor az elhízott nők naponta 4—6 hónapig kalóriát vittek be, az alapanyagcserjéjük  jelentősen lelassult.

Az anyagcsere serkentésének 4 egyszerű módja

Mi több, még a bevitt kalóriák a következő öt héten belüli növelése után is, az  anyagcseréjük sokkal alacsonyabb maradt, mint a fogyókúrás diéta előtt 3.

Egy másik tanulmányban a túlsúlyos emberek kalóriát fogyasztottak naponta. Még akkor is, ha a kalóriakorlátozás mérsékeltebb, az mégis lassítja az anyagcserét. Egy 4 napos, 32 fős vizsgálatban azoknak az alapanyagcseréje, akik naponta kalóriát fogyasztottak, több mint kétszer annyira lelassult, mint azoké, akik 1 kalóriát fogyasztottak.

A súlycsökkenés azonban mindkét csoportban hasonló volt 5.

  1. Növeli az anyagcserét fogyás - Az anyagcsere serkentésének 4 egyszerű módja
  2. Nem csak a fogyás miatt: így érdemes felpörgetni az anyagcseréd
  3. Minden természetes fogyás tisztít
  4. Ben phillips fogyás

Ha kalóriacsökkentéssel kívánod csökkenti a testtömegetd, ne korlátozd túlságosan a  kalóriabeviteled, és ne túl hosszú ideig. Összefoglalás: A kalóriák túlságos csökkentése, hosszú ideig  csökkenti az anyagcserét, ami megnehezítheti a fogyást és a testsúly fenntartását. Kevés fehérje bevitel Az egészséges súly eléréséhez és fenntartásához rendkívül fontos, hogy elegendő mennyiségű fehérjét együnk.

Kezdőlap » Életmód tanácsok » Táplálkozás » 9 ételt, amitől felgyorsul az anyagcseréd és gyorsabban tudsz fogyni 9 ételt, amitől felgyorsul az anyagcseréd és gyorsabban tudsz fogyni Az agyagcsere több attól, hogy az étel energiává alakul át. Segíti az alapvető funkciók fenntartását, mint például a sejtek regenerálódása, a hormonegyensúly, a légzés vagy akár a vérkeringés. Elég sok tényező befolyásolja: a nemed, a korod, a magasságod, a testsúlyod és az étkezési szokásaid. Minél gyorsabb az anyagcseréd, annál több energiád van, és annál hatékonyabb a fogyás. El tudod képzelni, hogy a lassú anyagcserének mennyi mellékhatása lehet.

Amellett, hogy szerepe van a jólakottság érzetben is, a magas fehérje bevitel jelentősen megnövelheti azt a sebességet, amellyel a teste kalóriát éget 678.

A fehérje termikus hatása sokkal nagyobb, mint a szénhidrátok vagy a zsír.

az anyagcsere növeli a fogyást

Bár a metabolikus sebesség elkerülhetetlenül lelassul a fogyás során, és a testsúly fenntartása alatt is lassabb, a bizonyítékok arra utalnak, hogy a magasabb fehérje bevitel minimálisra csökkenti ezt a hatást. A legmagasabb fehérje diéta mindössze 97 kalóriával csökkentette az összes napi energiafelhasználást, míg a kevesebb fehérjét fogyasztó emberek esetében — kalória volt Összefoglalva: A fehérje növeli az anyagcserét, mint a szénhidrátok vagy a zsír.

az anyagcsere növeli a fogyást

A megnövekedett fehérje bevitel segít megőrizni az anyagcsere sebességét a fogyás alatt és után. Ülő életmód Ülő helyzetben jelentősen csökken a naponta elégetett kalóriák száma. Különösen sok embernek él ülő életmódot, amely elsősorban a munkahelyi ülést foglalja magában, ami negatív hatással lehet az anyagcserére és az általános egészségre Bár a sportolás jelentősen befolyásolja az égett kalóriák számát, még az alapvető fizikai aktivitás is, mint például a felállás, a takarítás és a lépcsőzés, segíthet kalóriát égetni.

Az egyik tanulmány megállapította, hogy a NEAT nagy mennyisége akár további kalóriát is képes égetni naponta. Az ilyen drámai növekedés azonban nem reális a legtöbb ember számára Egy álló íróasztalnál való munkavégzés vagy egyszerűen naponta többszöri sétálgatás segíthet növelni NEAT mennyiségét, és megakadályozhatja az anyagcsere csökkenését.

Összefoglalva: Az ülés csökkenti a nap folyamán égetett kalóriák számát. Próbáld meg minimalizálni az ülést és növelni az általános aktivitási szinted.

Lassú az anyagcseréd? Segítsenek az anyagcsere-gyorsító tippek!

A pihentető alvás hiánya Az alvás rendkívül fontos a jó egészség szempontjából. Ha kevesebb órát alszol, mint az anyagcsere növeli a fogyást szükséged lehet, számos betegség esélyét növelhetibeleértve a szívbetegségeket, a cukorbetegséget és a depressziót Számos tanulmány megállapítja, hogy a nem megfelelő alvás csökkentheti az az anyagcsere növeli a fogyást és növelheti a súlygyarapodás valószínűségét 1617 Az éjszakai alvás helyetti napközbeni alvás megzavarja a szervezet cirkadián ritmusait vagy biológiai óráját.

Összefoglalva: Megfelelő, jó minőségű  éjszaka alvás segíthet megőrizni a normál anyagcserét, szemben a napközbeni alvással. Cukoros italok fogyasztása A cukorral édesített italok károsak az egészségre.

A túlzott fogyasztásuk különböző betegségekhez kapcsolódnak, beleértve az inzulinrezisztenciát, a cukorbetegséget és az elhízást 19 A cukrotartalmú italok negatív hatásainak nagy része a fruktóznak tulajdonítható.

A gyakran fogyasztott,cukorral édesített italok lassíthatják az anyagcserét.

A leghatékonyabb anyagcsere-gyorsító tippek

Nem minden tanulmány támogatja ezt az elképzelést. Az egyik tanulmány megállapította, hogy a magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup  a teljes örléső búzához képest nem befolyásolta a 24 órás anyagcserét A kutatások azonban azt mutatják, hogy a túlzott fruktóz-fogyasztás elősegíti a zsír raktározását a lefogy vezetési tartomány és a májban.

Összefoglalva: A fruktóz tartalmú italok nagy mennyisége csökkentheti az anyagcserét és elősegíti a zsír tárolását a hasában és a májban. Erősítő edzések hiánya Az anyagcsere növeli a fogyást súlyzós edzés nagyszerű stratégia, hogy az anyagcserénket lassítsuk.

Dr Csicsor János Egészségmegőrzés a napjainkban

Az erőteljes edzésről kimutatták, hogy növeli az anyagcserét az egészséges emberekben, valamint azoknál, akik szívbetegségben szenvednek, vagy túlsúlyosak. Az erőedzés növeli az izomtömeget, ami a test zsírmentes tömegének nagy részét teszi ki. A nagyobb izomtömeg  jelentősen megnöveli a test kalóriafelhasználását 3233 Úgy tűnik, még az erőedzés minimális mennyisége is növeli az energiafelhasználást. Ezzel ellentétben, ha semmilyen erősítő edzést nem végezünk, az anyagcserénk csökkenhet, különösen a fogyás és az öregedés során 3236 Összefoglalva: Az erősítő edzés növeli az izomtömeget, és segít megőrizni az anyagcsere sebességét a fogyás és az öregedés során is.

6 anyagcsere lassító életmód hiba

Konklúzió: Az anyagcserét lassító életmód az idő múlásával súlygyarapodáshoz vezethet. A legjobb, ha változtatunk az életmódunkon, és minimalizáljuk az ülve töltött órák számát.

az anyagcsere növeli a fogyást

Ez azt jelenti, hogy sok napközbeni egyszerű tevékenység növelheti az anyagcserét, hogy segítsen a súlycsökkentésben és az optimális testsúly megtartásában. Hozzászólás írása Az email címet nem tesszük közzé.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak. Szolgáltató a neki megadott személyes adatokat, azok valódiságát nem ellenőrzi.

Lásd még